102Na

#2001. Pierwsza wrocławska 102Na, przebudowana ze 102N, czemu zawdzięcza dziwne kształty pudła z tyłu i czoła. Jest w naprawdę złym wizualnym, i z tego co widziałem (powyciągane elementy pulpitu i szafek) z bebechami też może być różnie. podobno ma być zabytkiem, ale tego nie wie nikt.


#2099, a wcześniej #2084 - ostatni 102Nd. nd różniły się od na częścią elektryczną, a także plastikowymi siedzeniami. zostały wyprodukowane dla Wrocławia w liczbie 23 sztuk. ten tramwaj ma zostać podobno odnowiony.



#2003. jedna z trzech stodwójek stojących na torze odstawczym od dłuższego czasu. przerabiana ze 102N (?), szczegółów nie znam. dziwną konstrukcję czoła zawdzięcza temu, że dostała w przeszczepie przód od konstala 13N, będącego nieprzegubową wersją 102Na.


#2030. dosyć ciekawa opcja, jaką była możliwość kupienia tylko części tramwaju na reklamę. ten jeden akurat ma całopojazdową, ale ta sama reklama na innych najczęściej zajmowała tylko połowę.


#G089. Stodwójka techniczna. Razem z siostrzanym egzemplarzem (skasowany) zostały zbudowane jako tramwaje wahadłowe z powodu jakiegoś remontu. 1.11 zeszłego roku widziałem ją na linii, a poza tym służy jako holownik.


#2061. Nauka jazdy, wyposażona w podwójny pulpit sterujący (z przodu dla uczącego się, z tyłu dla instruktora) jest jedyną regularnie jeżdzącą 102Na. jest w bardzo dobrym stanie, co pewnie też jest spowodowane tym, że jest na mieście prawie codziennie. aktualnie to jedyny tramwaj-nauka jazdy we Wrocławiu. drugi, 105Na, służy liniowo z braku taboru.


#2040 to pierwsza 102Na, jaką sfotografowałem do projektu. na osobowicach, jechaliśmy całe miasto, żeby to zrobić i się udało. Jej malowanie zawsze na zdjęciach wychodzi mi strasznie jaskrawe.


#2002. 102N, czyli protoplasta klasycznej stodwójki. Ostał się jeden, jako zabytkowy. Jest pod opieką Towarzystwa Miłośników Wrocławia. Tu wraca ze służby jako wóz weselny. 102N nie zostały wyprodukowane w dużej ilości sztuk, ponieważ 'wklęsła' szyba dawała refeksy świetlne oślepiające i motorniczego, i kierowców.


takie były pierwsze założenia projektu, który przeobraził się w 'pętlę'. pokazać tramwaje, które do końca tego roku mają zostać zezłomowane lub ew. odrestaurowane na zabytkowe. w tej chwili we Wrocławiu w stanie zdatnym do jazdy jest 13 102Na, część z tych, których nie ma tutaj była już wcześniej (wystawowy #2009, który zresztą był powodem mojej wizyty na zajezdni, itd.).
z powodu roszad taborowych, od poniedziałku, przez 13 dni, najprawdopodobniej wszystkie wyjadą na trasy, pierwszy raz od stycznia.

1 komentarz:

wg pisze...

G089 na linii 1.11.2008? Pewnys? On poza zajezdnie juz od hoho wyjezdzac nie moze (brak jakis Bardzo Waznych Papierow). A 2003 byl pierwsza wroclawska najzwyczajniejsza w swiecie 102Na, tyle ze mu przod przeszczepili.
:)